Kilka lat temu otworzyłem małą firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych w wiejskiej okolicy w Kalifornii. Warunki rynkowe nie mogły być lepsze, mój poziom umiejętności był powyżej średniej i miałem dużą pulę znajomości, na które mogłem sprzedawać.
W ciągu 12 miesięcy zbankrutowałem.
Moja firma zawiodła, ponieważ popełniłem bardzo fundamentalne błędy i popełniłem je konsekwentnie.
negocjacje w transferze technologii
Teraz pracuję w branży hostingu. Miałem okazję współpracować z wieloma samozatrudnionymi projektantami stron internetowych i odkryłem, że popełniane przeze mnie błędy są niezwykle częste i zwykle śmiertelne.
Jeśli chcesz w dłuższej perspektywie odejść od działalności, możesz zapamiętać moje 5 pierwszych błędów i unikać ich jak zarazy.
Jeśli z drugiej strony jesteś zdeterminowany, aby uruchomić swoją firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych, poniższa lista może być wykorzystana jako szybka droga do niepowodzenia.
1. Niedoceniaj swoich usług Jest to najczęstszy błąd popełniany przez projektantów stron internetowych. Pokusa polega na włamaniu się do firmy poprzez stworzenie kilku tanich stron internetowych w celu zbudowania portfolio. Nie rób tego! Pamiętaj, że na projektowanie stron spędzisz tylko około 40% swojego czasu. Pozostałe 60% zostanie wydane na pośpieszanie kolejnego klienta. Jeśli uważasz, że Twój czas jest wart 10,00 $ za godzinę, rozważ prośbę o 30,00 $. Zapewni to wystarczające przychody, aby zapłacić za cały niepłacony czas poświęcony na marketing firmy.
2. Niepowodzenie w ustalaniu i egzekwowaniu granic Każdy kocha miłego faceta, a pokusa bycia nim jest pułapką, w którą wpada wielu z nas. Pamiętaj jednak, że prowadzisz działalność z jednego głównego powodu – zarabiania pieniędzy. Bez wątpienia spotkasz klientów, którzy zapłacą ci za małą stronę internetową, a następnie zmarnujesz cały swój czas na pytania dotyczące usuwania programów szpiegujących z ich komputera i prośby o dodanie „jednej małej rzeczy” do już ukończonej strony internetowej.
Założenia komponentu badawczego Cyfrowa Szkoła
Można tego nieco uniknąć, ustanawiając wyraźne granice z klientem od samego początku. Tu przydatna jest umowa. Upewnij się, że Twój klient dokładnie wie, czego można się od ciebie spodziewać i czego się od niego oczekuje.
Jeśli Twój klient prosi o dodatki, a Ty możesz je zapewnić, podaj wycenę. Nigdy nie wrzucaj go za darmo. Jedyne, co musisz sprzedać, to Twój czas i wiedza. Nie rozdawaj też.
Pamiętaj, że jesteś w biznesie. Spróbuj poprosić właściciela stacji paliw o trochę darmowej benzyny. Byliby zszokowani twoim pytaniem. Podobnie powinieneś być zszokowany, gdy ktoś poprosi Cię o zapewnienie bezpłatnej usługi.
3. Postrzegaj swoich klientów jako tymczasowych Wiele z nas wchodzi w ten biznes, ponieważ uwielbiamy tworzyć coś nowego. Do czasu ukończenia strony internetowej jesteśmy zmęczeni tą witryną (a czasem także tym klientem) i jesteśmy gotowi do rozpoczęcia nowego projektu i pozostawienia starego projektu daleko za nami.
Takie podejście może głęboko wpłynąć na twój potencjał brutto. Z czasem Twój klient będzie potrzebował wielu aktualizacji swojej witryny. aktualizacje są czasem uciążliwe, ale mogą dodać znaczący strumień przychodów do Twojej firmy. Co ważniejsze, zadowolony klient staje się jednym z głównych łączy w Twojej sieci marketingowej.
4. Ignoruj powtarzające się możliwości uzyskania przychodów W najlepszych czasach projektanci stron internetowych żyją od projektu do projektu. Po zakończeniu jednego projektu ustawisz się w kolejce do następnego.
Jednak każda firma ma wolne odcinki.
Niestety, twoi wierzyciele nadal będą oczekiwać płatności, nawet gdy spowolnisz własne dochody.
Mądry projektant stron internetowych szuka sposobów, aby zapewnić swojej firmie pewne źródła powtarzających się przychodów. Nawet 400 $ miesięcznie, na które możesz liczyć, może przetrwać suche zaklęcie. Istnieje wiele sposobów konfigurowania powtarzających się przychodów. Spójrz na umowy serwisowe z klientami, odsprzedaż hostingu itp.
5. Buduj ładne strony internetowe, które nic nie robią Twoje najlepsze źródło reklamy to przekaz ustny. Nic nie generuje wspaniałych słów jak zadowolony klient. Możesz budować najbardziej błyskotliwe, najładniejsze i najnowocześniejsze witryny w sieci, ale nic nie szkodzi, jeśli Twoja witryna nie działa. Każda strona ma swój cel. Może to być sprzedaż towarów, wykorzystanie budżetu reklamowego, rozpowszechnianie informacji, pomoc w zarządzaniu personelem lub jedna z milionów innych możliwości.
Twoim pierwszym zadaniem, jako projektanta stron internetowych, jest ustalenie, co powinna zrobić strona internetowa. Gdy znajdziesz tę „rzecz” – to, co powinna zrobić – upewnij się, że witryna, którą udostępniasz, spełnia tę konkretną funkcję, jak niczyja sprawa! W ten sposób zapewnisz klientowi, który zaśpiewa twoje chwały na Rotary Club, spotkaniach Izby Handlowej, a także swoim znajomym i rodzinie. Taki klient jest złoty i przyniesie stały strumień klientów do twoich drzwi.